Türk oyun sektörü büyüyor: Yeni geliştiriciler sahaya girdi
Türkiye'nin ilk ‘unicorn’unu çıkaran oyun sektörü, dünya devleriyle yarışırken hem dijital dönüşümde rol aldı hem de istihdamı artırarak birçok gencin sahaya çıkmasını sağladı.
Türkiye'nin ilk ‘unicorn’unu çıkaran oyun sektörü, dünya devleriyle yarışırken hem dijital dönüşümde rol aldı hem de istihdamı artırarak birçok gencin sahaya çıkmasını sağladı.
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının yerli ve milli dijital oyun
uygulamalarını geliştirmek amacıyla gerçekleştirdiği çalışmalar ve sağladığı destekler
bu yıl da devam etti.
Milli Teknoloji Hamlesi kapsamında yeni teknolojilere
odaklanılırken oyun sektörü de bu alanda gençlere yönelik projeleriyle öne
çıktı.
Firmalar, geliştirdikleri oyunlarla bir yandan dünya
vitrininde boy gösterdi, diğer yandan akademiler, eğitim ve uygulama merkezleri
de gençlere bu alanın kapılarını açtı.
Bu kapsamda atılan adımlardan biri, Bakanlık,
Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi destekleriyle, Google, T3 Girişim
Merkezi ve Türkiye Girişimcilik Vakfı paydaşlığında "Oyun ve Uygulama
Akademisi"nin hayata geçirilmesi oldu.
Akademi ile dijital ekonominin büyümesine, 18-29 yaş
üniversite öğrencisi veya mezunu gençlerin dijital becerilerinin gelişmesine,
teknoloji sektöründe istihdamın artmasına ve teknoloji odaklı girişimlerin
çoğalmasına katkı hedeflendi.
YARISI KIZLARDAN
OLUŞTU
Her yıl 2 bin gence teknoloji, uygulama ve oyun geliştirme,
girişimcilik alanlarında yetkinlik kazandıran akademiye, 2021-2022 ve 2022-2023
dönemlerinde 81 ilden 65 binden fazla başvuru yapıldı. 4 bin 500 genç ilk 2 yıl
verilen eğitimlerden yararlandı. 2 yılda 1969 kişiyi mezun eden akademi, 17 bin
841 sertifika verdi.
Akademinin, 2023-2024 dönemi için başvuruları da alınarak
değerlendirme süreçleri tamamlandı. 2 bin kişi eğitimlerine Aralık 2023
itibarıyla başladı.
Oyun ve Uygulama Akademisi 3'üncü yılında da yüzde 50'si
kadın olmak üzere üniversite öğrencisi veya mezunu 2 bin gence tamamen
ücretsiz, çevrim içi eğitim ve etkinlikler sunuyor.
YENİ OYUN
GELİŞTİRİCİLER YOLDA
Ayrıca, nitelikli insan kaynağını geliştirmek, bilişim
meslekleri özelinde ulusal meslek standardı ve ulusal yeterliliklerin hazırlanması
için de protokol imzalandı.
Protokolle hem Türkiye Yazılım Envanteri Projesi'nin
çıktısının alınması hem de 42 Yazılım Okulu'ndan mezun öğrencilerin bir
ihtiyacı olarak bilişim mesleklerine ilişkin ulusal meslek standardı ile ulusal
yeterliliklerinin hazırlanması amaçlandı. İlk etapta çalışılacak meslekler
"mobil yazılım geliştirici", "oyun geliştiricisi" ve
"BT mimarisi uzmanı" olarak belirlendi.
Yeni Nesil Yazılımcı Yetiştirme Programı olarak tasarlanan
42 İstanbul ve 42 Kocaeli okullarına geçen yıl 74 bin 106 kişi başvurdu. 6 bin
650 kişinin havuz eğitimine alındığı okullarda 1716 kişi eğitimi başarıyla
tamamladı, 1421 kişinin bu okullara kaydı gerçekleşti. Halen okullarda 691
aktif öğrenci bulunuyor. İstanbul kampüste 35 ve Kocaeli kampüste 12 öğrenci
olmak üzere, müfredatın temel modülünü tamamlayan toplam öğrenci sayısı 47
oldu.
Öte yandan bilişim, yazılım, dijital oyun, telekomünikasyon,
finansal teknolojiler (fintek), akıllı şehircilik alanlarında sektörlerin yurt
dışına açılması ve ihracatın artırılmasına yönelik sektöre özel kurgulanan destekler
verilmesi de planlanıyor.
TÜRKİYE'NİN İLK
"UNİCORN"U OYUN ŞİRKETİ OLMUŞTU
Türkiye'nin ilk "unicorn"u (değerlemesi 1 milyar
doları geçen teknoloji girişimi) olan Peak Games'i, ABD'li oyun şirketi Zynga 1,8
milyar dolara satın almıştı.
Unicorn olan bir diğer oyun stüdyosu Dream Games'e bugüne
kadar finansal yatırımcılar tarafından yatırım yapıldı. Türkiye'nin ilk
unicornlarından Dream Games'in "Royal Match" oyunu geçen yıl 82,62
milyon dolarla dünyada en yüksek gelire sahip oyun olmuştu.
AA
Türkiye ve dünya genelinde son dönemlerde navigasyon kazalarının arttığına dikkat çeken Bilişim Uzmanı Prof. Dr. Ali Murat Kırık, “Güncellenemeyen ya da sinyal kayıpları yaşayan bu cihazlar, ciddi sorunlara yol açabiliyor. Sürücülerin sadece navigasyona odaklanması, tehlikeli sonuçlar doğurabiliyor” diye açıkladı.
Türk Hava Kurumu (THK) Üniversitesi Uçak Mühendisliği Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mecit Yaman, yapay zekayı da kullanarak geliştirdikleri projeyle termal akımla havalanacak insansız hava araçlarının (İHA) daha az enerjiyle daha uzun süre gökyüzünde kalmasını hedeflediklerini söyledi.
Antalya Teknokent Yapay Zeka ve Oyun Teknolojileri Hızlandırma Programı Projesi kapsamında Yapay Zeka ve Oyun Teknolojileri Demoday Programı düzenlendi. Bu alanda 1 yıl süren eğitimlere katılan 35 genç girişimci çalışmalarıyla ilgili sunumlarını gerçekleştirdi.
TÜBİTAK tarafından geliştirilmeye başlanan ‘Türkçe Büyük Dil Modeli’ ile yapay zekanın Türkçesinin geliştirmesine katkı sağlanacak, Türk gibi düşünmesine altyapı oluşturulacak.
Bayraktar KALKAN DİHA (Dikey İniş Kalkışlı İnsansız Hava Aracı) 30. uçuşunda gerçekleştirilen sistem tanımlama testlerini başarıyla tamamladı.
HAVELSAN tarafından geliştirilen milli yazılım çözümleri Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile bağlı kurumların veri depolama ve transfer süreçlerinde görev yapacak.
Baykar tarafından milli ve özgün olarak geliştirilen Bayraktar TB3, bir test uçuşunu daha başarıyla tamamladı. Milli SİHA, bu defa ‘Tam Yükte Kalkış - İniş Performans Testi’ni geçti.
Baykar’ın milli ve özgün olarak geliştirdiği Bayraktar TB3 SİHA, sınıfında dünyanın en iyisi olan yerli elektro-optik sistem ASELFLIR-500 ile yaptığı ilk uçuş testini başarıyla tamamladı.
Baykar tarafından yerli ve özgün bir şekilde geliştirilen Bayraktar TB3 İnsansız Hava Aracı, 23. uçuş denemesini de başarı ile sonuçlandırdı.
Deniz Kuvvetleri Komutanlığının sahip olduğu 12 denizaltının en modernlerinden biri olan TCG Preveze, limana uğramaksızın 50 gün su altında görev yapabiliyor.
© Copyright © 2022 Lider Gazete, Sitemizde bulunan yazı, video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz veya kaynak gösterilmeden kullanılamaz